Hopp til hovedinnhold

AVTALEVILKÅR

RESERVASJON
Antall rom/leiligheter som skal leveres av Wilhelmsen House Apartments, heretter (WH) skal komme frem av bekreftelsen. WH gjør sitt beste for at spesielle ønsker blir møtt, men kan ikke garantere dette. Beboer må være over 18 år.

OVERNATTINGSHYBEL
Leiligheten/rommet er på Wilhelmsen House, Halfdan Wilhelmsens allé 22, 3116 Tønsberg. Oversendelse av denne avtalen anses som overlevering av tjenesten. Overnattingshybelen aksepteres “som den er” i samsvar med informasjon, tegninger og bilder på www.wh.no. Kunden må akseptere mindre avvik fra oppgitt informasjon om overnattingshybelen.

AVTALENS GYLDIGHET
De avtalte fra-til datoer og priser er bindende for begge parter.

BETALING

Avtalt beløp for oppholdet skal betales med kredittkort/bankkort før oppholdets start. Ved langtidsleie skal det betales månedlig på forskudd. *Fakturakunder får tilsendt faktura for oppholdet. WH forbeholder seg rett til å justere prisene som følge av endrede kostnader ved økte skatter og avgifter eller andre forhold utenfor WHs kontroll. Slike prisjusteringer skal varsles, og skal ikke tre i kraft før 1 måned etter varselet.

NB: Ved bestilling av opphold via en 3. partsleverandører som booking.com og Expedia, er det viktig å registrere korrekt kortinformasjon under betaling. Feil kortnummer e.l. hos 3. partsleverandører kan føre til at de ikke får trukket for oppholdet, og dermed kansellerer reservasjonen.

KUNDENS DISPONERING AV OVERNATTINGSHYBLENE
Overnattingshybelen kan bare benyttes til beboelse og overnatting, og kan bare benyttes av kunden. Fremleie av leieobjektet er ikke tillatt. All form for næringsvirksomhet er forbudt. WH forbeholder seg retten til å nekte innsjekking av personer under 18 år. Husdyr og innendørs røyking er ikke tillatt under noen omstendighet.

Innsjekking kan tidligst finne sted kl 15 på avtalt startdato for bruksperioden. Utsjekking må finne sted innen kl 11 på avtalt sluttdato for bruksperioden. Leiligheten/rommet kan ikke disponeres utover dette tidspunkt med mindre annet er avtalt med WH. Sen utsjekk uten avtale belastes med 100% av døgnpris uten forbehold. Kunden skal ta med seg alle personlige eiendeler ved utsjekking. Sen utsjekk og/eller tidlig innsjekk kan bestilles på forespørsel for en ekstra kostnad på kr 200,-.

Kunden skal ivareta overnattingshybelen og fellesarealer med tilbørlig aktsomhet og bevare eiendommen i alminnelig god stand. Kunden skal varsle WH umiddelbart dersom det oppdages skade på eiendommen. Kunden skal gi WH adgang til overnattingshybelen for rengjøring og for øvrig nødvendig vedlikehold. Kunden plikter å sette seg inn i branninstrukser som er plassert i hver overnattingshybel. Kunden må for øvrig opptre i samsvar med de til enhver tid gjeldende husregler. WH tillater ikke fester i leilighetene, og vår vektertjeneste har rett til å bortvise enhver beboer som bryter dette reglementet.

WH forbeholder seg retten til å nekte adgang eller avslutte et leieforhold, uten refusjon av kostnad, for enhver gjest/beboer som skaper ordensforstyrrelser, ikke overholder husreglene, eller som ikke følger norsk lov.
WH tilbyr fri Wi-Fi og Chromecast til alle våre beboere. Tilbudet er en gratistjeneste som ikke gis rett til reklamasjon.

WH’s PLIKTER
WH skal sørge for rengjøring av overnattingshybelen hver femte kalenderdag. Ved langtidsleie (30 dager +) rengjøres rommet hver 7. dag. WH skal også sørge for rengjøring ved enhver utsjekking av overnattingshybelen.

WH skal holde overnattingshybelen forsikret. WH bærer for øvrig intet ansvar for skader, kostnader eller tap som måtte oppstå ved innbrudd, brann, røykutvikling, strømavbrudd, vannskade eller av andre årsaker. Kunden er i denne forbindelse innforstått med at WH skal holdes skadesløs. Beboere oppfordres til å tegne innbo-/reiseforsikring, og må selv anmelde eventuelt tyveri og/eller skader.

AVBESTILLING
Alle avbestillinger og endringer på en reservasjon skal sendes skriftlig til post@wh.no for å regnes som gyldige*.

Avbestilling og endring av opphold 1-7 døgn
Avbestilling eller endring senere enn 24 timer før innsjekk (15.00) vil bli belastet i sin helhet med inntil/maksimalt 3 dager. Ved uanmeldt uteblivelse belastes bestiller i sin helhet – 100% av oppholdet.

Avbestilling og endring av opphold 7-90 døgn
Avbestilling eller endring senere enn 7 dager før ankomstdagen vil bli belastet i sin helhet. iht. avtalt pris for hele oppholdet.
*Enhver reservasjon gjort via en 3. partsleverandør som for eksempel booking.com, Expedia, hotels.com eies av den aktuelle leverandøren. Avbestilling og/eller endring av slike reservasjoner kan ikke gjøres overfor WH – kun til leverandøren. Det følger også egne avbestillingsvillkår for bookinger gjort via 3. partsleverandør.

Opphold som er rabatterte med bruk av en rabatt eller kampanjekode er ikke refunderbare, og kan derfor ikke avbestilles.

MISLIGHOLD
Dersom overnattingshybelen ikke er i samsvar med avtalte vilkår, skal kunden gi beskjed til WH innen rimelig tid etter at forholdet blir oppdaget. Forsinket reklamasjon medfører tap av eventuelle misligholdsanksjoner.

Dersom kunden misligholder sine forpliktelser etter avtalen, kan WH deaktivere kundens adgangskode, terminere avtalen og iverksette utsjekking med umiddelbar virkning uten refusjon av resterende beløp for videre opphold. Mislighold anses som, betalingsmislighold, påføring av skade på eiendommen*, brudd på husreglene, brudd på norsk lov eller annen bruk som anses i strid med avtalen.

*Dersom gjesten påfører hotellets eiendom skade utover normal bruk og slitasje, er gjesten økonomisk ansvarlig for utbedring. Hotellet forbeholder seg retten til å kreve inn kostnadene enten ved å sende faktura eller ved å belaste gjestens registrerte betalingskort.

Alle rom/leiligheter og fellesområder er røykfrie, og overtredelser vil bli bøtelagt med kr 5000. Dyrehold er ikke tillatt i leilighetene/rommene, og brudd på dette vil medføre ekstra kostnad for vask.

Ved utsjekk skal rommene/leilighetene overleveres godt vedlikeholdt. Kunden skal selv vaske opp brukt kjøkkenutstyr. Ved uaktsom bruk som krever ekstra rengjøring eller rens, blir dette direkte belastet kunden.

Kunden aksepterer at WH får håndpant i alle eiendeler som legges igjen i overnattingshybelen etter utsjekking. Dersom WH vurderer at eiendelene har begrenset økonomisk verdi, står WH fritt til å kaste eiendelene uten varsel.

SØPPEL
Vi følger Miljødirektoratets krav om sortering av avfall. Våre gjester plikter å sortere sitt avfall i riktig avfallsdunk på rommet. Matavfall, papp, plastavfall og restavfall.

nb_NONorwegian